חיות מוזרות בפלנטה


 


חיות מוזרות בפלנטה



1. יונק טורף דומה לעכבר אבל קצת יותר גדול, בערך 32ס"מ אורך כולל הזנב, הוא יכול להגיע למשקל של 1 ק"ג. שימו לב איזה אף ארוך יש בכדי להריח את הטרף שחבוי במקומות מוסתרים.



2. סלמנדרה יפנית ענקית-  יכולה להגיע עד לאורך של 160 ס"מ ולמשקל של עד 180 ק"ג, יכול לחיות 150 שנה. אם כי הגיל הרשמי של סלמנדרה ענקית מגיע ל 55 שנים.



3. חזיר מזוקן- כמו חזיר יבלות אבל עם זקנקן, מחולק לשלושה תתי מין. מקורם של חזירים אלו הם באסיה ובאזור אינדונזיה.



4. קרנף סומטרה- סוג ל קרנף הקטן ביותר מבני מינו, דומה לחיית מחמד. קרנף בוגר יכול להגיע לאורך של 2 מטרים ולשקול טון, גובהם מגיע למטר עד מטר וחצי. לעומת קרנף אפריקאי שגודלו פי 2 שלוש מקרנף סומטרה.



5. ספריות- דומה מאוד לסנאי עם זנב ארוך, קטן מאוד בעל עניים כמו משקפיים גדולות, בעל תכנות כמו של חתול, גמיש מאוד, זריז בעל יכול מדהימה לקפוץ. מאוד חמקמק קשה לתפוס אותו, אבל מהר מאוד אפשר להתרגל אליו בבית.



6. דג שמש- דג שעשוי להיות באורך של 3 מטרים ולהגיע למשקל של טון וחצי. נראה כמו צב ים גדול, ששוחה על הצד, הוא שונה מכול הדגים בצורת שחייתו.



7. שד טזמניה- חיה פראית מאוד, דומה לכלב, ישנם כאלו שאמרם שהוא דומה לדוב קטן. בעל פרווה שחורה וכתמים לבנים, אתם רק חושבים שהוא חמוד אבל חיית הכיס הזו היא טורפת ויש לו שיניים גדולות וחדות.



8. לורי- פירוש מילה זו הוא ליצן יש כאלו שמדמים את הקופיף הקטן הזה לליצן, בעל עניים גדולות ושחורות מאוד שבולטות החוצה.



9. פוס- יונק טורף, שילוב בין חתול לכלב, אבל יותר קרוב למשפחת החתולים חושבים שיש לו הכלאה של פומה, ארך גופו מגיע ל 80 ס"מ, זנבו יכול להגיע אורך הגוף שלו. החיה הטורפת הגדולה באי מדגסקר.



10. סרטן פאלם- דומה ללובסטר ענקי, יכול להגיע למשקל של 5 ק"ג ואפילו יותר, בעל צבתות חזקות מאוד שיכולות לפצח קוקוס, ראו הוזהרתם. מקור הסרטן הגדול הזה מגיע מהאוקיינוס השקט והאיים הטרופיים של האוקיינוס ההודי.



11. טריזר- מאין קוף מיניאטורי, גדל באזורים הדרומיים באסיה כמו הפיליפינים ואינדונזיה. מגיע למשקל של עד 160 גרם, ממש מזערי, בעל עניים גדולות ובולטות דומה מאוד ללורי.



12. לטאה אפריקאית- דומה מאוד ללטאות של הפרה היסטוריה בעל עור קשיח מאוד שמצויד בקשקשים, כדי להגן על גופו מפני טורפים. מגיע לאורך של 12- 70 ס"מ.



13. צפרדע סגולה- מדובר בצפרדע לילך ההודי שיודע להתאים את עצמו לתנאי מזג אוויר. מין זה נוצר רק משנת 2003 זהו שילוב גנטי של צפרדע ועוד כמה חיות.



14. קוף מדגסקר- אורך גופו 40 ס"מ, הזנב 60 ס"מ, ראש גדול, זרבובית קצרה, אוזניים גדולות, צבע שיער מחום כהה עד שחור.



15. חפרפרת מיניאטורית-  יונק אוכל חרקים ממשפחתו של השומה. בעל חיים קטן עם פרווה קטיפתית דומה לחפרפרת אירופית, עם חדק שיוצא מראשו דומה לשושנה בעל זרועות, שקולטות את הטרף שלו.

 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> חיות מוזרות בפלנטה